Resor är milstolpar för mig.

Fredag idag vänner. Skönt. Helg snart alltså. Härligt. Kanske grillar vi lite, kanske solar om vädergudarna är på humör. Tar det lite lugnt, hänger på stan och har filmkväll. Mysigt…

Fem vardagar, två helgdagar. Fem vardagar, två helgdagar. När skulle du säga att du gör en avstickare på denna cirkel? När tar du steget utanför denna melodi som är inställd på ”repeat”?

Jag vet i alla fall vad mitt eget svar hade blivit.

NÄR JAG ÄR UTE OCH RESER! Jag älskar att veta att just i detta nu skapar jag ett minne. Ett minne som jag förhoppningsvis kommer att bära med mig resten av livet. Resor är milstolpar för mig. Resor är fantastiska upplevelser och genom minnen som vi skapar med andra människor, bildas osynliga länkar som för alltid kommer att vittna om våra upplevelser tillsammans.

Det händer ofta att jag utgår från mina resor när jag ska minnas någonting speciellt. ”När vi sålde huset? Den där sommaren då vi campade i Bogesund!”, eller ”Jag träffade min kille samma år som vi hyrde en stuga i Torekov, kan det ha varit 2007? Sen minns jag att det tog slut den vintern då vi åkte med släkten till Idre Fjäll…” Lite överdrivet kanske, men bara lite🙂

Alla resor som jag gjort ligger mig varmt om hjärtat och jag har som nyårslöfte varenda år att resa mer. En weekend eller ett par dagar här och där. Det behöver inte vara så dyrt eller komplicerat, speciellt inte om man jämför med vad man får ut av att komma bort ett par dagar. För mig är det jätteviktigt att samla kraft och nya erfaranheter och genom resor får man ofta en hel del.  Jag vill uppleva och upptäcka mer.

Fredag idag alltså. En roadtrip till Göteborg kanske..?

/Nathalie, redaktionen

TOREKOV 2007

Kommentera

