Dramatenterassen +++++

kl. 21:30

Okej, jag lovade imorse att jag skulle avslöja en av Stockholms härligaste platser att avnjuta en god lunch/fika/middag på… Dramatenterassen! Till att börja med: vilken fantastisk utsikt! Jag drack ett kallt glas vitt vin här i lördags eftermiddag och återvände igen redan samma kväll! Under mina två besök beställde jag tyvärr inte in någon mat, då det inte matchade med dagens schema. Men tack vare matglada vänner, hann jag ändå smaka på två olika maträtter; Dramatens räksmörgås med löjrom samt en Charktallrik, med parmaskinka, bressola, salami, choritzo, cornicons, oliver, gurka och rädisor. Och här kan vi snacka plus i kanten! Rätterna var upplagda med finess och omsorg, allt var väldigt fräscht och otroligt gott. Visst ligger prisklassen lite över ”det normala”, men i jämförelse med matupplevelsen du får, är detta inga pengar. Istället för att fortsätta överösa detta inlägg med superlativ, avslutar jag med en uppmaning; har du chansen, gå dit innan sommaren är slut!

/Nathalie, redaktionen

Kommentera

