HOLMEN KÖK & BAR.

kl. 10:35

Nu är min kamerasladd återfunnen, vilket är mycket bra. Jag tycker om bilder, och det gör ni också. Vad jag förstått!

Jag berättade för några inlägg sedan att jag besökte en restaurang i Saltsjöbaden, som var hur mysig som helst! Holmen kök & bar.

Stället ligger ute på bryggan vid Saltsjöbadens hamn, vilket gör att du kan roa dig med att spana in alla fina båtar medan du väntar på maten. Detta, blandat med doften av fisk och från köket, gör att du lika gärna kunnat befinna dig ute i skärgården eller nere på västkusten!

Menyn är enkel och anpassad till omgivningen, vilket betyder att den består av mycket fisk så som röding, torsk, lax i olika former samt klassikern toast skagen.

Ett fat med nybakt mjukt bröd, knäckebröd samt örtsmör serveras alltid innan maten kommer in, tillsammans med en stor kanna kallt vatten.

Jag beställde in ”Veckans Tips” som denna vecka innebar inkokt lax med färskpotatis och dillmajonäs, men omständig som jag är, ruckade jag lite på menyn…

Bytte ut potatisen mot sallad och bad om fetaostcreme (som tillhörde rödingen) istället för dillmajonäs🙂

Typiskt svenskt att tänka ”äsch, jag tar den som den är” fast man egentligen skulle vilja ha rätten på ett annat sätt. Fråga om sånt, oftast går det att ordna!

Min middagsvän beställde in toast skagen som förrätt och en Holmens cheeseburgare till varmrätt. Jag kunde inte motstå att smaka på burgaren, då den såg helt gudomlig ut. Och helt riktigt. Maten får nog RRRR+ i betyg😉

 

 

 

 

 

 

TOAST SKAGEN PÅ NYBAKT BRÖD

 

 

 

 

 

 

 

HOLMENS CHEESEBURGASTE MED DIJONMAJONÄS,  COLESLAW OCH POMMES FRITES

 

 

 

 

 

 

EGENKOMPONERAD: INKOK LAX MED BALMSAMVINIGRERAD SALLAD SAMT FETAOSTCREME

 

/Nathalie, redaktionen

2 responses to “HOLMEN KÖK & BAR.

  1. Din reklam för stället kommer att resultera i ett besök! Tack!:))

  2. Vad kul🙂 Skriv gärna vad du tyckte!

Kommentera

