WORKSHOP

kl. 16:34

Som jag trodde; en strålande dag! Även bokstavligt talat. Vi befann oss somsagt på Tvärsöver, som ligger på Södermalm i Stockholm. Här samlades vi totalt sex personer och ägnade dagen åt att diskutera ett par intressanta frågeställningar för att öppna våra sinnen samt få igång hjärnkapaciteten lite. Tanken med dessa var väl lite av en utmaning för att försöka ”tänka lite utanför låda”, som vi säger på svenska😉 Kul var det i alla fall!

Sedan övegick vi i mer konkreta frågeställningar, där vi pratade utifrån resa i sverige. Vi delade in oss i grupper på två och två där vi pratade kring teman som nyhetsbrevet, hemsidans utformning och funktioner, målgrupper mm. Här uppkom ett gäng olika nya och bra idéer som fick oss att inse vissa saker och även öppnade våra ögon för saker som vi tidigare kanske inte tänkt på. Det är alltid nyttigt att få olika människors syn på saker och ting och jag tror att man även växer lite som människa då. (Så om ni undrar varför jag är så kort, så är det för att jag lägger all energi på att växa inombords istället. Bra, så nu vet vi det.)

The misters lämnar Stockholm nu under helgen och beger sig till Gotland samt Strömstad. Det känns lite frustrerande att jag inte kommer kunna skriva om dessa ställen, då jag tycker att ni är värda det att få läsa om vad som förigås där! Så, jag funderar på att kanske köra lite av en intervju med dessa herrar efter hemkomst. Två olika såklart. Mr. C får berätta om sina äventyr i Strömstads vackra landskap och Mr. K får äran att visa upp sin resa utanför Gotlands huvudstad i form av vackra bilder samt en liten summering av vad vårt lands största ö har att erbjuda. Vad säger ni om det? Jag tycker att det låter helt fantastiskt bra!

Vad tycker ni killar?🙂

/Nathalie, redaktionen

Kommentera

