Resan fortsätter…

kl. 23:15

kartaFrån Öland till Smögen färdades vi i en Mini Cooper, en miljöbil, vilket jag anser är högst nödvändigt då man ska resa rakt över landet!

Exakt sju timmar tog det innan vi landade på en stor parkering, som tillhörde den enorma villan som skulle bli vårt hem de närmaste tre nätterna. (Och för er som hänger med här; det blev alltså inte Smögens Camping.) Denna villa som är belägen precis vid smögenbron, (fast på andra sidan, så egentligen bodde vi i Kungshamn) ägs av Krister Hermansson (hans vänner säger Krille) som inte kan beskrivas som annat än ett orginal.

Huset består av ett tiotal rum med olika antal våningsängar, två gemensamma kök, en stor altan med plats för över tjugo personer, två toaletter samt två duschar. Här kan du inte annat än känna dig som hemma. Är du som jag och tycker om personlig service, en känsla av att vara hemma när du är borta och inte har problem att dela korridor eller kök med okända människor? Besök Krilles vandrarhem! Själva boendedelen var en upplevelse i sig. Detta är Krille i ett nötskal:

  • Jag råkar spilla lite vin på min klänning och efter tjugo sekunder står Krille bredvid mig och torkar bort detta med en hårfön. (Detta var ca en halvtimme efter att vi anlänt)
  • Jag frågar lite försynt om en spegel till vårt rum och han springer raka vägen in till sitt eget rum, skruvar ner sin egen spegel och ställer den på vårt golv.
  • Krille går förbi vårt rum och ser att jag sitter på golvet och sminkar mig, trettio sekunder senare kommer han inspringande med en pall. ”Här sitter du bättre ska du se!”
  • Jag vaknar, hälsar god morgon och får tillbaka ”Nathalie, kaffet står nybryggt i köket! Det är bara att dricka så mycket ni vill!”
  • Jag och mina vänner kände oss sugna på att prova på Smögens nattliv och då vi frågar hur lång tid det tar att promenera dit, svarar Krille ”det går snabbare med bil, vi åker om fem minuter”.

Jag skulle kunna göra denna lista längre, men jag tror ni förstår. Funderar du på att åka till Smögen/Kungshamn? Bo hos  denne man för bara 200:- per natt. Inklusive Krilles personlighet.

Här är han!

/Nathalie

3 responses to “Resan fortsätter…

  1. Skön lista! Verkar vara världens bästa Krille!

  2. Pingback: Gubben i glitterkepa « RESA I SVERIGE

  3. Det är han, utan tvekan!

Kommentera

