Smålands skogar

kl. 18:11

Idag har jag utforskat naturen och man skulle kunna säga att jag har funnit Smålands riktiga smultronställen! Här går det ungefär två smultron på en mygga och för tillfället håller jag på att klia sönder hela min kropp. Då kan ni kanske föreställa er?

Dagen har annars inte bjudit på mycket mer än skog, frisk luft och träning i form av jogging och bärplockning. (Okej, semesterkänslorna börjar kommer ikapp ändå…. ) Men jag är nöjd! Detta kallar vi stockholmare för ”landet”. Men jag undrar, vart åker smålänningarna när de vill komma bort och få lite lugn och ro? Kanske åker de till något ställe som innebär ännu mer landställe, dvs ett ställe utan internet, telefon och grannar. Eller så känner de sig helt enkelt aldrig stressade, då de bor mitt i lugnet. Vad tror ni?

Att strosa runt bland träd, ormbunkar och blåbärsris. Andas in bark och dagg. Känna skogsluften och höra fågelkvitter. Lyssna till fötternas lätta steg mot trädens alla rötter och humlans jakt efter nektar.

Det tror jag att fler bör göra oftare.

Framför allt stockholmare. 

smultronställegott mer bär!skogspromenadhimmel, vad fintmyggablåbärsblod

Dagens dilemma: Vad gör man av ett kilo blåbär och ett kilo smultron?

/Nathalie

7 responses to “Smålands skogar

  1. Svaret på ditt dilemma är P-A-J!(fast det kanske är för onyttigt?)

  2. Skulle rekomendera detsamma men med dinkelmjöl och fullkornshavregryn så borde det gå bra. Med lite keso därtill…; ) (Önskar jag kunde vara lika nyttig!
    Puss puss

  3. paj låter alldeles fantastiskt bra! imorgon kör vi. (får se om jag kan smyga ner dinkelmjöl och fullkornshavre… av erfarenhet kan smålänningar vara ganska konservativa😉

  4. Du e grym, ser fram emot fortsättningen.

    Trevlig resa.

    PS. Tycker lite synd om Fredrik som måste stanna varje gång du ska ta en bild.

  5. THANK YOU HÅKAN KRÅKAN!

    Jag kan avslöja att Fred plockade bär på rekordtid för att sedan lämna mig ensam i skogen. Vem är det synd om nu då?

    Fast ingen skada skedd, en mästerfotograf behöver lite lugn och ro.

  6. Menar du att han lämnade dig med alla bären ensam i skogen? Som du fick släpa hem själv.
    Så vilken tur att det är ett bra bär år i år då😉

    Du kan konsten att hitta ett perfekt ”Kodak moment”

    Glöm inte skydda dig (linsskyddet)

  7. Jag tror att jag ska gå på jakt efter fler som kvalar in på top 10500 roligaste människorna i världen. Ovan ser vi Håkan som kniper en plats.

Kommentera

