EGENTLIGEN DEN 1 JULI.

Jag var lite otålig och kunde inte hålla mig från att börja blogga innan bloggen var skapad… Därför får ni en här två inlägg som jag slängde ihop igår!
 

Hej mina blivande vänner!

1 juli 2009 13:02

Ja, nu är det på riktigt alltså. Nu är vi verkligen på banan och det känns grymt spännande och lite pirrigt faktiskt! Såklart det gör. För exakt en månad sedan, satt jag på mitt före detta heltidsjobb och gäspade . Jag var ganska trött då, den 1 juni. Visserligen hade jag sovit väldigt dåligt natten innan kommer jag ihåg, men jag var ganska allmänt trött också. Trött på att vandra i samma spår dag ut och dag in. Trött på att veta hur min nästa tisdag skulle se ut.

Jag gäspade i ytterligare tre dagar, men torsdagen den 4 juni ville en kollega till mig (Mr. K) berätta någonting som var jättehemligt, jättespännande och jättegalet. Han skulle säga upp sig på dagen och starta eget. Han beskrev den nya idén med entusiasm, och berättade att han tillsammans med en annan av våra kollegor (Mr. C) skulle sätta igång med detta nu. Redan under eftermiddagen till och med! Men han behövde egentligen bara avslöja domännamnet, för att mitt ”gamla liv” skulle kännas flera ljusår bort och jag kände hur jag ställde mig givakt likt en scout som utbrister sin standardfras.  Resa i Sverige punkt se. Vilken tur att hans baktanke var att jag skulle fastna för idén och haka på, för annars hade jag varit tvungen att kavla upp jeansen och gå ner på mina bara knän för att be. Och det är någonting som jag i vanliga fall inte gör.  (Image, ni vet)  

IMG_0041

Men både han och Mr. C ville ha mig med och livet kändes kul! Lite som en fest, om du förstår vad jag menar… Jag sa upp mig veckan därpå och jobbade mina tre uppsägningsveckor ut. Idag är jag egen företagare och det känns helt fantastiskt. Åt helvete med kvartsraster, morgonmöten och matlådor. Nu är det cafékontor (till en början i alla fall), blogginlägg och kundmöten som gäller! Idag den 1 juli, var det tänkt att jag skulle påbörja min semester. Men idag den 1 juli påbörjar jag istället mitt livs resa. Och jag räknar med att du följer med!

 

/Nathalie

 

God eftermiddag! (efterlunch)

1 juli 17:24

Jag och Mr. K har jobbat tillsammans under en veckas tid nu. Vi har skrivit affärsplaner, gjort power-point-presentationer, haft kundmöten och filat på produktpaket. Men då Mr. C hade ett par daga extra på f.d. jobbet har vi inte kunnat samla hela teamet än. Förrän idag. Lite av en premiär skulle man väl kunna säga! Hur firar man detta, om inte med en smaklös sallad och en blaskig latte på Waynes Coffe? Nejdå, här glamoriserar vi inte. Ärlighet varar längst.

Nu har Mr. C lämnat oss (nej inteIMG_8623 så, han ska bara hem och fira förlovningsdag med sambon) så jag och den kvarvarande passade på att förflytta oss till Kungshallarna för en kalkonmacka och lite trådlöst nätverk. Här förbereder vi oss även mentalt inför ett möte med en (förhoppningsvis!) blivande säljare. Spännande. Självklart återkommer jag med resultat, här håller vi inga på sträckbänken inte!

 Vår första dag tillsammans har varit produktiv och givande, dock lite för kort kan jag tycka. Det blev en ganska sen uppstart, vilket vi kommer att dra lärdom av imorgon. Då ringer alarmet innan tuppen ens börjat fundera på att vakna!

Nu kommer killen, håll tummarna för oss!

/Nathalie

One response to “EGENTLIGEN DEN 1 JULI.

  1. Vilket fantastiskt koncept! Det kommer att bli succe, det blir kul att följa er! Lycka till!

    Carina ; )

Kommentera

